Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Nie tylko Volvo i KH-Kipper

VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej
06.11.2009 00:00:00
Ekspozycję maszyn budowlanych i drogowych na odbywających się w dniach 14-16 października w Warszawie VII Międzynarodowych Targach Infrastruktury Miejskiej i Drogowej zdominowały dwie marki: Volvo i KH-Kipper. Volvo prezentowało małe i duże ładowarki, koparki kołowe i gąsienicowe, równiarki samojezdne, rozściełacze, walce drogowe, wozidła przegubowe oraz będące jej uzupełnieniem ciężarówki. Wśród tych ostatnich, poza czteroosiową wywrotką FM z zabudową KH-Kipper, firma pokazała mniejszy model FE 4x2 wyposażony w żuraw i aluminiową skrzynię. KH-Kipper z kolei przedstawiało wywrotki na podbudowie MAN-a, Mercedesa i Renault. Na targach oglądaliśmy też wozidła Volvo i Bell B30D. Wśród maszyn drogowych prezentowały się Wirtgen, Vogele, Hamm, Bomag i Amman. Mieliśmy też okazję obejrzeć ładowarki Case, równiarkę ze Stalowej Woli i układarki gąsienicowe Dynapac SD
Po raz pierwszy miejscem wystawy było nowe Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska przy ul. Marsa, samo w sobie będące przykładem wzorowej inwestycji w infrastrukturę targową. Obszerna, klimatyzowana hala o powierzchni 10 tys. mkw., zewnętrzne tereny wystawiennicze (4 tys. mkw.), sale konferencyjne oraz wygodny, choć drogi, parking podziemny to obraz miejsca, które ma służyć spotkaniom profesjonalistów z różnych branż. Podczas tegorocznej "Infrastruktury" z okazji do nawiązania kontaktów w branży skorzystało 131 wystawców z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Holandii, Austrii i oczywiście z Polski.
Jak zawsze targom towarzyszył bogaty program konferencji, między innymi na temat bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz wykorzystania zintegrowanych inteligentnych systemów transportu (ITS) w zarządzaniu autostradą czy nowoczesnymi nawierzchniami. Szukający maszyn budowlanych i drogowych także nie czuli się zawiedzeni, choć w porównaniu z kielecką "Autostradą" stołeczna "Infrastruktura" prezentowała się skromnie.
Volvo Maszyny Budowlane Polska przekonywało, że szukając pojazdów na budowę, nie trzeba chodzić daleko. Przedstawiło przekrój swojej oferty obejmującej małe i duże ładowarki, koparki kołowe i gąsienicowe, równiarki samojezdne, rozściełacze, walce drogowe, wozidła przegubowe oraz będące jej uzupełnieniem ciężarówki. Wśród tych ostatnich, poza czteroosiową wywrotką FM z zabudową KH-Kipper, firma pokazała mniejszy model FE 4x2 wyposażony w żuraw i aluminiową skrzynię, a używany w firmie zajmującej się oznakowaniem dróg.
Pozostałe ciężarówki obecne na wystawie występowały w barwach KH-Kipper. Były to wywrotki na podwoziach Mercedes-Benz, MAN i Renault.
Wśród wozideł, poza Volvo A25E, można było oglądać na żywo tylko konkurencyjną maszynę Bell B30D. Natomiast obecny był również importer pojazdów Terex.
Krótki przegląd maszyn do budowy dróg obejmował pojazdy Wirtgen, Vögele, Hamm, Bomag i Ammann. Były też ładowarki Case oraz równiarka Mista Stalowa Wola. Jako nowość pokazana została układarka gąsienicowa Dynapac SD. Odznacza się ona dobrą widocznością, pozwalającą wygodnie kontrolować przebieg pracy z ruchomego fotela operatora. Panel sterowniczy jest chroniony folią, a zatem odporny na wpływ pogody, oraz ergonomiczny. W zależności od wersji, wraz z poszerzeniami układarka ma szerokość roboczą do 10 metrów.
Swoją nagrodę wręczył minister infrastruktury. W kategorii "Maszyny i sprzęt budowlany" otrzymała ją wspomniana układarka Dynapac za "optymalną funkcjonalność przy zapewnieniu maksymalnego komfortu operatora" oraz firma KH-Kipper za "wielofunkcyjność rozładunku z zachowaniem jego optymalnego zabezpieczenia".
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.