Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Ford Ranger czyli pikap dla aktywnych

Samochody dostawcze. Ford Ranger po liftingu
03.04.2009 00:00:00
Ford zapowiedział wprowadzenie w kwietniu do europejskich salonów odnowionego pikapa Rangera. Auto ma smuklejszą, bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Ford wyposażył swoje samochody dostawcze w dwa silniki Diesla Duratorq TDCi z turbodoładowaniem i wtryskiem common rail, o pojemnościach 2,5 litra lub 3,0 litrów. Oba silniki wysokoprężne mogą napędzać jedną lub obie osie (napęd 4x2 lub 4x4), przy czym napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem 5-stopniowej ręcznej skrzyni biegów lub 5-biegowej przekładni automatycznej.
Producent traktuje model po liftingu jako kompromis dla użytkowników, którzy korzystają z pikapa w pracy oraz coraz szerszej grupy osób, które jeżdżą nim w czasie wolnym.
Trzy kabiny
Ranger jest oferowany z trzema wersjami kabiny: pojedynczą (dwa miejsca), przedłużoną RAP (Rear Access Panel - dodatkowe wąskie tylne drzwi), mieszczącą cztery osoby oraz podwójną (Double Cab), dla pięciu pasażerów. Model ten jest dostępny także jako podwozie z kabiną, w wersjach z kabiną pojedynczą i przedłużoną RAP. Tylne siedzenia w kabinie przedłużonej (RAP) można złożyć dla uzyskania miejsca na dodatkowy bagaż.
Dobrze wyciszone wnętrze odnowionego Rangera, wygodne, ergonomiczne fotele i m.in. klimatyzacja mają zapewniać komfort typowy dla wysokiej klasy aut osobowych. Wszystkie wersje w wyposażeniu standardowym posiadają elektrycznie sterowane szyby i radioodbiornik AM/FM z odtwarzaczem CD i możliwością odtwarzania plików MP3. Konstrukcja szkieletu nadwozia ma skutecznie niwelować drgania i odgłosy pochodzące z układu jezdnego.
Dwa turbodiesle
Ofertę jednostek napędowych tworzą dwa silniki Diesla Duratorq TDCi z turbodoładowaniem i wtryskiem common rail, o pojemnościach 2,5 litra lub 3,0 litrów. Oba silniki wysokoprężne mogą napędzać jedną lub obie osie (napęd 4x2 lub 4x4), przy czym napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem 5-stopniowej ręcznej skrzyni biegów lub 5-biegowej przekładni automatycznej.
Silnik 2.5 rozwija moc 143 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm. Zużycie paliwa mierzone w europejskim cyklu mieszanym wynosi 8,3 l/100 km dla wersji z napędem 4x2, zaś wersja uterenowiona 4x4 w podobnych warunkach zużywa 8,9 l/100 km.
Silnik 3.0 osiąga moc 156 KM i 380 Nm momentu obrotowego przy 1.800 obr/min.
Ranger może holować przyczepę o masie do 3.000 kg (w przypadku gdy jest zaopatrzona w hamulce), co producent podkreśla jako najlepszy wynik w tej klasie samochodów.
Jedna rama
Rama podwozia została specjalnie zaprojektowana z myślą o zastosowaniu w półciężarówce o dobrych własnościach terenowych. Jak podkreśla producent, konstrukcja ramy z zachodzącymi na siebie i krzyżującymi się profilami wzmacniającymi zapewnia większą sztywność i wyższą wytrzymałość niż ramy z belkami o profilu "H" lub otwartym profilu ceowym lub teowym. Właśnie wytrzymała budowa ramy decyduje m.in. o dużej ładowności Rangera, jego trwałości i możliwości holowania przyczep o dużej masie.
W skrzyni ładunkowej znajdziemy zaczepy do mocowania ładunku. Wewnętrzne nadkola zostały zaopatrzone w wyżłobienia umożliwiające łatwe wsuwanie elementów mocujących półki lub regały, co ułatwia bezpieczne rozmieszczanie i przewożenie ładunku. W zależności od zamontowanej kabiny Ranger dysponuje otwartą skrzynią ładunkową o jednej z trzech wielkości: kabina pojedyncza - 2.290 mm na 1.452 mm; kabina przedłużona (RAP) - 1.753 mm na 1.452 mm; kabina podwójna - 1.530 mm na 1.452 mm.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.